THEME
Shout Here!
Posted at Thursday, December 29, 2011, Leave Your Sparkle[s] (0)
SELALUNYA AKU KARANG CITE LAWAK..HARI NI AKU NAK KARANG CITE SEDIH LA PULAK YE.. TP BUKNLAH MENGGUNAKAN BAHASA MELAYU TINGGI.. BAHASA 'YANG SEDANG2 SAJA".. HAHA GTU....

Kesempitan hidup aku, membuatkan aku feel like wanna quit my study..
Memang ianya tidak membantu, tapi sekurang-kurangnya aku boleh mengurangkan tanggungan kedua ibu bapa aku..

Mungkin bekerja adalah jalan yang terbaik untuk aku, tapi aku nak kerja sebagai apa?
Kalau menganggur, lagi membebankan mereka.. apa yang patut aku lakukan?
Hati aku berbelah bahagi.. Sebak, sedih melihatkan keadaan keluarga yang sedang dihimpit masalah..
Adakah aku sudah cukup kuat untuk menjalani ujian ini?

Kata ahli ulamak : "ujian yang datangnya dari Allah itu diberi mengikut kekuatan seseorang."
Maknanya aku KUAT? Sedangkan orang lain takkan pernah sanggup untuk punyai hidup sebegini..
Dalam diam aku menangis.. Aku rela sorokkan tangisan aku, agar tidak menambahkan serabut yang ada dalam fikiran parents aku..

Sehari suntuk, walaupun dalam ketawa, air mata aku mengalir..
Aku sangat sedih memikirkan kehidupan aku..
Hati aku teramat "hancus" hari ni.. Walaupun tidak disentuh dan diusik, ianya remuk bagai kaca yang dihancurkan menggunakan tukul besi.. I NEED A SHOULDER..untuk mengadu nasib, menghempaskan tangisan yang tersimpan.. I NEED A PLACE.. untuk melepaskan jeritan, melepaskan segala yang terbuku..
Tapi mana nak cari? Tidak semua yang aku harapkan itu ada depan mata aku..

DIA tahu apa yang DIA lakukan.. dan DIA tahu tujuan DIA memberikan ujian yang sebegini.. tapi aku sangat lemah untuk menempuh ranjau kehidupan ini..
Ya Allah.. Aku mohon padaMU.. Berikanlah aku kekuatan untuk menempuh segala ujianMu ya Allah..
Sesungguhnya, aku hanyalah insan yang lemah disisiMu..
Berikanlah aku peluang untuk merasakan kebahagiaan hidup B'keluarga..

Labels:

NEWER POSTOLDER POST